"یک قرن تلاوت" بچه مسجدی ها در بجنورد، رونمایی شد
"يک قرن تلاوت" بچه مسجدي ها در بجنورد، رونمايي شد

"یک قرن تلاوت" بچه مسجدی ها در بجنورد، رونمایی شد

مستند کوتاه قرآني از تلاش هاي اهالي مسجد امام حسن عسکري عليه السلام و کانون فرهنگي هنري "نسيم رحمت" بجنورد با عنوان «يک قرن تلاوت»، جمعه شب، 25 اسفند ماه، در پنجمين شب از برگزاري چهاردهمين نمايشگاه قرآن کريم به طور رسمي عرضه شد.
شناسه خبر : 61082 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همراه با تنی چند از فعالان فرهنگی از جمله "سید باقر سیدی زاده"،  شاعر و مداح جوان بجنوردی و یکی از فعالان مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  بجنورد در این مراسم رونمایی حضور داشتند.

 

مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن، توسط«علی علی آبادی»، قاری نوجوان و از اعضای کانون های مساجد استان و «مصطفی قوی بنیه»، قاری برجسته استان به طور رسمی آغاز شد و با نمایش مستند قرآنی فوق ادامه یافت.

 

"یک قرن تلاوت"، گوشه های از همراهی همدلانه و دورهمی قرآنی اهالی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد که به مسجد حاج قنبر معروف است و پیش از این  به همین نام نیز خوانده می شد، به تصویر کشیده است که امروز به فضایی آموزشی تربیت حافظ و مداح و تشکیل انجمن رهان و هیئت نوجوانان و جوانان الهادی علیه السلام  منتج شده و ادامه دارد.

 

این مستند توسط حوزه فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و با طراحی و کارگردانی "مرتضی خدادادی " از هنرمندان و فعالان مسجدی تهیه و تولید شده است.

 

دو مستند "خانه هایی پر نور" و "ئختران نور" نیز در نمایشگاه قرآن کریم برای علاقمندان به نمایش در می آید و به طور رسمی رونمایی می شود.

 

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» که از 21 اسفند در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان برپا شده است، تا بیست و هفتم ماه جاری در 2 نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 برای علاقه مندان دایر خواهد بود.

 

 

پایان/